Guia docente 2014_15
E. U. de Enfermaría (Povisa)
Grao en Enfermaría
 Materias
  Prácticas clínicas III
   Competencias de materia
Resultados previstos na materia Tipoloxía Resultados de Formación e Aprendizaxe
Coñecer e identificar a estrutura e funcións do corpo humano. Comprender as bases moleculares e fisiolóxicas das células e os tecidos.
saber
A1
Coñecer o uso e a indicación de produtos sanitarios vinculados aos coidados de enfermaría.
saber
A2
Coñecer os diferentes grupos de fármacos, os principios da súa autorización, uso e indicación, e os mecanismos de acción dos mesmos.
saber
A3
Utilización dos medicamentos, avaliando os beneficios esperados e os riscos asociados e/ou efectos derivados da súa administración e consumo.
saber
saber facer
A4
Coñecer e valorar as necesidades nutricionais das persoas sas e con problemas de saúde ao longo do ciclo vital, para promover e reforzar pautas de conduta alimentaria saudable.
saber
saber facer
A5
Identificar os nutrientes e os alimentos en que se atopan.
saber
A6
Identificar os problemas nutricionais máis habituais e seleccionar as recomendacións dietéticas adecuadas.
saber
saber facer
A7
Aplicar as tecnoloxías e sistemas de información e comunicación dos coidados de saúde.
saber
saber facer
A8
Coñecer os procesos fisiopatolóxicos e as súas manifestacións e os factores de risco que determinan os estados de saúde e enfermidade nas diferentes etapas do ciclo vital.
saber
A9
Identificar as respostas psicosociais das persoas ante as diferentes situacións da saúde (en particular, a enfermidade e o sufrimento), seleccionando as accións axeitadas para proporcionarlles axuda nesas situacións.
saber
saber facer
Saber estar / ser
A10
Establecer unha relación empática e respectuosa co paciente e a familia, acorde coa situación da persoa, problema de saúde e etapa de desenvolvemento.
saber
saber facer
Saber estar / ser
A11
Utilizar estratexias e habilidades que permitan unha comunicación efectiva con pacientes, familias e grupos sociais, así como a expresión das súas preocupacións e intereses.
saber
saber facer
Saber estar / ser
A12
Recoñecer as situacións de risco vital e saber executar manobras de soporte vital básico e avanzado.
saber
saber facer
Saber estar / ser
A13
Coñecer e identificar os problemas psicolóxicos e físicos derivados da violencia de xénero para capacitar ao estudante na prevención, a detección precoz, a asistencia e a rehabilitación das vítimas desta forma de violencia.
saber
saber facer
Saber estar / ser
A14
Identificar, integrar e relacionar o concepto de saúde e os coidados, desde unha perspectiva histórica, para comprender a evolución do coidado de enfermaría.
saber
saber facer
A15
Comprender dende unha perspectiva ontolóxica e epistemolóxica, a evolución dos conceptos centrais que configuran a disciplina de enfermaría, así como os modelos teóricos máis relevantes, aplicando a metodoloxía científica no proceso de coidar e desenvolvendo os plans de coidados correspondentes.
saber
saber facer
A16
Aplicar o proceso de enfermaría para proporcionar e garantir o benestar a calidade e seguridade das persoas atendidas.
saber
saber facer
A17
Coñecer e aplicar os principios que sustentan os coidados integrais de enfermaría.
saber
saber facer
A18
Capacidade para describir os fundamentos do nivel primario de saúde e as actividades que se desenvolven para proporcionar un coidado integral de enfermaría ao individuo, á familia e á comunidade.
saber
saber facer
A20
Comprender a función e actividades e actitude cooperativa que o profesional deberá desenvolver nun equipo de Atención Primaria de Saúde.
saber
Saber estar / ser
A21
Promover a participación das persoas, familia e grupos no seu proceso de saúde-enfermidade.
saber
saber facer
Saber estar / ser
A22
Identificar os factores relacionados coa saúde e os problemas do ámbito, para atender ás persoas en situacións de saúde ou enfermidade como integrantes dunha comunidade.
saber
A23
Identificar e analizar a influencia de factores internos e externos no nivel de saúde dos individuos e grupos.
saber
A24
Aplicar os métodos e procedementos necesarios no seu ámbito para identificar os problemas de saúde máis relevantes nunha comunidade.
saber
saber facer
A25
Educar, facilitar e apoiar a saúde e o benestar dos membros da comunidade, cuxas vidas están afectadas por problemas de saúde, risco, sufrimento, enfermidade, incapacidade ou morte.
saber
saber facer
Saber estar / ser
A27
Coñecer as alteracións da saúde do adulto, identificando as manifestacións que aparecen nas súas distintas fases.
saber
A28
Identificar as necesidades de coidado derivadas dos problemas de saúde.
saber
A29
Analizar os datos recollidos na valoración, priorizar os problemas do paciente adulto, establecer e executar o plan de coidados e realizar a súa avaliación.
saber
saber facer
A30
Realizar as técnicas e procedementos de coidados de enfermaría, establecendo unha relación terapéutica cos enfermos e familiares.
saber
saber facer
Saber estar / ser
A31
Seleccionar as intervencións encamiñadas a tratar ou previr os problemas derivados das desviacións de saúde.
saber
saber facer
A32
Coñecer os aspectos específicos dos coidados do neonato. Identificar as características das diferentes etapas da infancia e adolescencia e os factores que condicionan o patrón normal de crecemento e desenvolvemento.
saber
A36
Coñecer os problemas de saúde máis frecuentes na infancia e identificar as súas manifestacións. Analizar os datos de valoración do neno, identificando os problemas de enfermaría e as complicacións que poden presentarse.
saber
A37
Aplicar as técnicas que integran o coidado de enfermaría, establecendo unha relación terapéutica cos nenos e os seus coidadores.
saber
saber facer
Saber estar / ser
A38
Seleccionar as intervencións dirixidas ao neno san e ao enfermo, así como as derivadas dos métodos de diagnóstico e tratamento.
saber
A39
Ser capaz de proporcionar educación para a saúde aos pais ou coidadores primarios.
saber
saber facer
Saber estar / ser
A40
Comprender os cambios asociados ao proceso de envellecemento e a súa repercusión na saúde.
saber
A41
Identificar as modificacións estruturais, funcionais, psicolóxicas e de formas de vida asociadas ao proceso de envellecer.
saber
A42
Coñecer os problemas de saúde máis frecuentes nos anciáns
saber
A43
Seleccionar as intervencións coidadoras dirixidas a tratar ou a previr os problemas de saúde e a súa adaptación á vida diaria mediante recursos de proximidade e apoio á persoa anciá.
saber
A44
Coñecer a lexislación aplicable e o código ético e deontolóxico da enfermaría española, inspirado no código europeo de ética e deontoloxía de enfermaría.
saber
A48
Prestar coidados, garantindo o dereito á dignidade, privacidade, intimidade, confidencialidade e capacidade de decisión do paciente e familia.
saber
saber facer
Saber estar / ser
A49
Individualizar o coidado considerando a idade, o xénero, as diferenzas culturais, o grupo étnico, as crenzas e valores.
saber
saber facer
Saber estar / ser
A50
Coñecer os coidados paliativos e control da dor para prestar coidados que alivien a situación dos enfermos avanzados e terminais
saber
saber facer
Saber estar / ser
A52
Universidade de Vigo            | Reitoría | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | España | Tlf: +34 986 812 000