Guia docente 2023_24
Facultad de Educación y Trabajo Social
Grao en Educación Social
 Materias
  Iniciación na práctica profesional
   Avaliación
  Descrición Cualificación Resultados de Formación e Aprendizaxe
Seminario Debate con persoas expertas convidadas. Realizarase unha presentación ereflexión persoal escrita sobre os temas abordados 30 B4
C6
C22
D8
D9
Debate Discusión en grupo de temas de actualidade vencellados coa materia. Reflexión persoal escrita sobre os temas tratados na aula e o material dispoñible 20 A4
B1
D1
D5
D20
Presentación Exposición por parte do alumnado ante o docente e/ou un grupo de estudantes dun tema sobre contidos da materia ou dos resultados dun traballo, exercicio, proxecto... Pódese levar a cabo de maneira individual ou en grupo. 10 A2
B3
B5
B6
C7
C9
C19
D19
Exame de preguntas de desenvolvemento proba escrita sobre temas previamente indicados. 40 A3
B2
C6
C7
C9
D2
 
Outros comentarios sobre a Avaliación

O alumnado non asistente con regularidade, ás distintas actividades, terá unha avaliación da proba sobre 40% e presentará dous traballos escritos:

- Análise de blibliografía actualizada sobre un tema a escoller entre os ámbitos da educación social que se deberá acordar en titoría previa co docente (30% ). 

- Traballo de reflexión e análise crítico dos textos a disposición no MOOVI da materia que se acorden en titoría de entre os que se detallan na bibliografía (30%). 

A bibliografía de referencia será a seguinte:

ASEDES (2007):  Código deontológico del educador y la educadora social. ASEDES: CEESG.

Biurrum-Moreno, C. e Martín-Cuadrado, A. (2022). El prácticum de educación social. Un estudio de la literatura. Revista Practicum, 7(2), 92-126.
https://doi.org/10.24310/RevPracticumrep.v7i2.15537

Caballo, B.,  Candia, F. e Iglesias, L. (1999): Virtualidades y limitaciones del practicum en Pedagogía y Educación Social. En F. Esteban y  R. Calvo (coords), El practicum en la formación de educadores sociales (pp-51-59).  Universidad de Burgos.

Cánovas, D. F. e Filgueira, A. (2007). Cara un modelo integral e integrado de servizos persoais á comunidade (ponencia). 2ª Escola de Primavera do CEESG, Santiago de Compostela, Galiza. 

Corbal, A . (2007, 17 a 18 de setembro). CDR o Viso (Lodoselo). II Congreso Iberoamericano e XXI Seminario Interuniversitario de Pedagoxía Social, Allariz, Galiza. 

Fernández-Simo,D. e Cid, X.M. (2017). Repensar la calidad en el proceso de acompañamiento socioeducativo con infancia y adolescencia en protección. Retos pendientes desde la Educación Social. RES, Revista de Educación Social, 25, 284-300.

Fernández-Simo, D. e CId, X.M. (2020). Adolescencias invisibles. A educación social nos camiños do empoderamento. Andavira. 

Fullana, J., Planas, A., Soler,P., Tesouro, M. y Pallisera.M.  (2011): La formación continua de los profesionales  de la acción socioeducativa: un estudio de necesidades. Bordón. Revista de Pedagogía, 63 (4), 29-42.

Melendro, M., De-Juanas, A. y Rodríguez, A. E. (2017). Déficits de la intervención socioeducativa con familias de adolescentes en riesgo de exclusión. Bordón. Revista de Pedagogía, 69(1), 123-138. doi: https://doi.org/10.13042/Bordon.2016.48596

Pantoja, L. (2011). Deontología y código deontológico del educador social. Pedagogía Social. Revista Interuniversitaria, 19, 65-79.

Puig Santulària, X. y Fernández de Sanmamed, A. (2018), Profesion necesaria para una escuela inclusiva.  En Cid, X. M e outros/as (Coord.), Educación social e escola. Balance dunha década (pp. 17-50). CEESG/Nova Escola Galega

Vilar, J., y Riberas, G. (2017). Tipos de conflicto ético y formas de gestionarlos en la educación social y el trabajo social. Retos en las políticas de formación. Archivos Analíticos de Políticas Educativas, 25(52). http://dx.doi.org/10.14507/epaa.25.2651

Sanchez-Valverde, C. (2011, outubro) Prácticas de evaluación e informe en Educación Social, o cómo hacer visible lo cotidiano (ponencia). Escola de Outono do CEESG:  Avaliación e informe en Educación Social. Santiago de Compostela (Galiza)

Santibañez, R. (1999): El seguimiento en el practicum de Educación Social. En F. Esteban y  R. Calvo (coords), El practicum en la formación de educadores sociales (pp.189-200).  Universidad de Burgos.

Vilar, J. (1999): Las instituciones del practicum como agentes formadores de profesionales reflexivos. En F. Esteban y  R. Calvo (coords), El practicum en la formación de educadores sociales (pp.397-405).  Universidad de Burgos.

 Riberas, G. y Vilar, J (2014): La praxis reflexiva: un reto para la educación social. Edetania 45, 129-142.

O alumnado que non complete todos os obxectivos na convocatoria de maio, poderá ampliar a súa actividade para a convocatoria de xullo, sen ter que repetir aquelas que foran avaliadas positivamente.

En coherencia co carácter inclusivo que caracteriza a Facultade de Educación e Traballo social,
esta guía poderá ser adaptada para atender ás necesidades específicas de apoio educativo que
presente o alumnado adscrito ao programa PIUNE (PAT).

Horarios, Exames e revisión:

Os que se publiquen polas vías habituais da Facultade de Educación e Traballo Social.

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