Resultados previstos na materia |
Tipoloxía |
Resultados de Formación e Aprendizaxe |
Coñecer conceptos xerais de Química Farmacéutica: nomenclatura de fármacos, diana farmacolóxica, farmacodinamia, farmacocinética |
|
A1
|
B3 B6
|
Coñecer os aspectos farmacodinámicos: tipos de dianas moleculares, tipos de interaccións fármaco-diana e as consecuencias das devanditas interaccións. |
|
A2 A3
|
B3 B6
|
Ser capaz de comprender as diferenzas existentes en canto a natureza e función dos distintos tipos de dianas farmacolóxicas |
|
A2 A3
|
B3 B6
|
Ser capaz de recoñecer os posibles grupos de unión do fármaco ó centro activo dunha enzima ou ó centro de unión dun receptor e o tipo de interaccións que establecerían. |
|
A2 A3
|
B3 B6
|
Ser capaz de comprender as diferenzas existentes nos mecanismos de transducción do sinal en función do tipo de receptor. |
|
A1 A2 A3
|
B3 B6
|
Ser capaz de diferenciar un agonista dun antagonista, dun agonista parcial e dun agonista inverso. |
|
A2 A3
|
B3 B6
|
Ser capaz de interpretar os parámetros que expresan a afinidade (Ki), a eficacia (EC50) e a potencia (pD2) |
|
A2 A3
|
B3 B6
|
Coñecer os aspectos farmacocinéticos: absorción, distribución, metabolismo e excreción de fármacos (ADME). Profármacos, biodisponibilidade, tolerancia e vida media |
|
A2 A3
|
B3 B6
|
Ser capaz de relacionar as propiedades fisicoquímicas dos fármacos (hidrosolubilidade, coeficiente de reparto, grao de ionización etc.) co transporte a través das membranas e en xeral coas súas propiedades farmacocinéticas. |
|
A2 A3
|
B3 B6
|
Ser capaz de distinguir un proceso metabólico de fase I dun proceso metabólico de fase II. Ser capaz de difenciar un fármaco blando dun fármaco duro |
|
A1 A2 A3
|
B3 B6
|
Coñecer as ferramentas máis actuais para o descubrimento e o deseño de fármacos. |
|
A2 A3
|
B3 B6
|
Ser capaz de establecer, cando sexa posible, relacións estrutura-actividade e poder definir os grupos ou rexións do cabeza de serie que son importantes para a actividade. |
|
A2 A3 A4
|
B2 B3 B4 B6
|
Familiarizarse con técnicas computacionais sinxelas de modelado molecular |
|
A1 A2 A3 A4 A5 A6
|
B2 B3 B4 B5 B6
|
Ser capaz de diferenciar os principais métodos de modelado molecular: técnicas de QSAR clásico, CoMFA, deseño de farmacóforos e procedimientos docking, e de seleccionar o método que podeira resultar mas axeitado en cada caso para o deseño de novos fármacos |
|
A1 A2 A3 A4 A5 A6
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6
|
Ser capaz de diferenciar un axente quimioterápico dun axente farmacodinámico. |
|
A1 A2 A3
|
B3 B6
|