Guia docente 2015_16
Facultade de CC. Económicas e Empresariais
Grao en Administración e Dirección de Empresas
 Materias
  Dirección estratéxica internacional
   Contidos
Tema Subtema
TEMA 1. TEORÍA DO COMERCIO INTERNACIONAL Comercioey sistema internacional de comercio
A concepción mercantilista
Teoría da vantaxe absoluta
Teoría da vantaxe comparativa
Teoría de dotación de factores
Teoría do ciclo de vida do producto
Nova teoría do comercio internacional
Teoría do diamante
Teoría do comercio internacional e competitividade
TEMA 2. XÉNESIS DA ACELERACIÓN INTERNACIONAL Tecnoloxía, competitividade e sistema económico
Consideracións sobre as causas xenéricas do proceso de internacionalización contemporáneo
TEMA 3. O PROCESO BÁSICO DE INTERNACIONALIZACIÓN Consideracións sobre os primeiros movementos de internacionalización
Fases do proceso básico de internacionalización
Dimensión empresarial, estratexia competitiva e fases do proceso básico de internacionalización
Outras formas contractuales de internacionalización
Unha primeira aproximación aos condicionantes do modo de entrada nos mercados internacionais
TEMA 4. O PROCESO DE EXPORTACIÓN As exportacións. Consideracións introductorias
Exportacións e pemes
Fases do proceso de exportación
Variantes de entrada en mercados exteriores a través das exportacións
Subsidiarias de ventas
Exportación de tecnoloxía: proxectos chave en man
Tipos de cambio, risco e financiación das exportacións
Sistemas de apoio ás exportacións
TEMA 5. EXPORTACIÓNS: PRODUCTIVIDADE EMPRESARIAL VERSUS PRODUCTIVIDADE NACIONAL Tipos de cambio e competencia internacional. Consideracións introductorias
Tipos de cambio e vantaxe competitiva
Eficiencia e inflación no contexto dunha economía nacional
A lei de unicidade do precio e a teoría da paridade do poder adquisitivo
Relación real de intercambio e capacidade de competencia internacional das empresas
Capacidade de competencia: productividade empresarial versus productividade nacional
Formulación analítica da evolución da capacidade da competencia
Diversificación sectorial e competitividade nunha economía aberta
Eficiencia empresarial versus eficiencia nacional: implicacións estratéxicas
TEMA 6. SUBCONTRATACIÓN Internalización versus externalización: consideracións sobre o pasado reciente
Tecnoloxía, demanda e externalización
Risco e subcontratación
A subcontratación como fonte de vantaxe competitiva
Subcontratación competitiva
Subcontratación cooperativa
A integración vertical
TEMA 7. ALIANZAS ESTRATÉXICAS Acordos de cooperación internacional e internacionalización
Natureza, características e definición dos acordos de cooperación empresarial
Razóns básicas para a cooperación
Clases de acodos de cooperación
Alianzas estratéxicas
Vantaxes das alianzas estratéxicas
Desvantaxes das alianzas estratéxicas
Condicións para a estabilidade das alianzas
Alianzas versus fusiones y adquisiciones
Acuerdos de cooperación y costes de transacción
TEMA 8. ESTRATEXIAS BÁSICAS DE MULTINACIONALIZACIÓN Vantaxe competitiva e internacionalización
Recursos e capacidades das empresas multinacionais
Economías de localización
Entorno internacional e sectores económicos
Estratexias básicas de multinacionalización
Estructuras organizativas e internacionalización
Universidade de Vigo            | Reitoría | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | España | Tlf: +34 986 812 000