Guia docente 2014_15
Facultad de Ciencias de la Educación
Grao en Educación Primaria
 Materias
  Educación: Novas tecnoloxías aplicadas á educación primaria
   Competencias de materia
Resultados previstos na materia Tipoloxía Resultados de Formación e Aprendizaxe
- Analizar o contexto da actual sociedade da información e reflexionar sobre o novo contorno social e educativo que xeran as Tecnoloxías da Información e a Comunicación (TICs), dando lugar á necesidade de adquirir novas competencias persoais e profesionais.
saber
A9
A11
A12
B2
B6
B9
B13
B15
B19
B21
- Analizar as linguaxes audiovisuais e as súas implicacións educativas.
saber
saber facer
A7
B1
B6
- Identificar as características e funcións que presentan os recursos e os novos medios tecnolóxicos na educación primaria.
saber
B1
B2
B6
B13
- Construír unha base de coñecementos, actitudes e habilidades técnicas útiles para o futuro mestre no desenvolvemento da súa actividade profesional que lle permitan unha axeitada utilización dos recursos tecnolóxicos ao seu alcance, analizando e reflexionando sobre as implicacións que a devandita utilización ten no deseño e desenvolvemento curricular.
saber
saber facer
A7
A9
A11
B2
B5
B6
B9
B15
B21
Familiarizarse coa lexislación dos marcos reguladores da tecnoloxía dixital.
saber
B1
B2
B6
B15
- Ser quen de buscar, seleccionar e avaliar ou deseñar e construír materiais didácticos en soporte tecnolóxico adaptados ás características dos alumnos e dos contidos de aprendizaxe, así como de realizar unha proposta didáctica de integración curricular en contextos específicos.
saber
saber facer
A7
A11
B2
B5
B6
B15
Adquiririr bases teóricas e prácticas para o emprego de habilidades e destrezas que posibiliten o manexo dos novos medios tecnolóxicos e dixitais de formación disciplinar e profesional.
saber
saber facer
A11
B2
B5
B6
B7
B15
B16
B17
B20
B21
- Adquirir as habilidades necesarias para o manexo técnico, a produción de materiais e a utilización didáctica dos diversos medios e recursos tecnolóxicos: cámara fotográfica, cámara de vídeo, videoproxector, ordenador, impresora, escáner e Internet, etc.
saber facer
A7
B5
B6
B15
Aplicar os medios de comunicación da rede ao proceso de ensino-aprendizaxe.
saber facer
Saber estar / ser
A2
A4
A6
A10
A11
A12
B2
B3
B5
B6
B7
B8
B9
B13
B14
B15
B16
B17
B20
B21
- Adquirir as habilidades necesarias para unha axeitada xestión da información con fins educativos: busca, selección, tratamento, organización e representación da información.
saber facer
A7
A11
B5
B6
B15
Traballar coas NTIC desde as súas dimensións comunicativa, didáctica, de organización e xestión, así como desde a súa dimensión lúdica.
saber facer
Saber estar / ser
A1
A2
A4
A5
A6
A10
A11
A12
B1
B2
B3
B5
B6
B7
B8
B9
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B17
B20
B21
B22
- Reflexionar criticamente sobre os determinantes sociais, psicolóxicos e ideolóxicos dos procesos de comunicación e formación mediados por tecnoloxía.
saber
A7
A11
B5
B6
B15
Abordar a produción de materiais tecnolóxicos e/ou adaptalos desde alternativas creativas e innovadoras.
saber facer
Saber estar / ser
A2
A4
A10
A11
B1
B2
B5
B7
B9
B13
B14
B17
B19
B20
B21
- Desenvolver as capacidades de colaboración, participación activa e traballo en equipo como instrumentos básicos da formación como futuros docentes, e tomar conciencia de que o ensino é un labor de equipo.
Saber estar / ser
A7
A11
B5
B6
B9
B15
Analizar e avaliar materiais dixitais identificando os seus puntos fortes e feble para integralos no proceso de ensino-aprendizaxe.
saber facer
Saber estar / ser
A10
A11
A12
B1
B2
B3
B5
B8
B13
B14
B15
B21
- Traballar autonomamente, cun posicionamento académico e unha actitude investigadora ante os procesos educativos en xeral e a educación virtual ou e-learning, en particular.
Saber estar / ser
A7
B5
B6
B15
Utilizar de forma colaborativa as NTIC no contexto socioeducativo da profesión.
saber facer
Saber estar / ser
A2
A4
A7
A11
B2
B3
B5
B7
B8
B9
B11
B13
B14
B21
- Fomentar experiencias de iniciación ás tecnoloxías da información e da comunicación.
saber facer
A7
B5
B6
B15
Controlarse emocionalmente ante as situacións adversas que de forma inesperada pódense presentar na realización do traballo cos medios tecnolóxicos e dixitais.
saber facer
Saber estar / ser
A11
B2
B6
B7
B16
- Abordar a análise de campo mediante metodoloxía observacional empregando tecnoloxías da información, docuementación e audiovisuais.
saber facer
A4
A7
B1
B5
B6
Comprender e aceptar as limitacións que se presenten fronte ao uso das NTIC desde unha actitude de respecto e superación permanente
Saber estar / ser
B1
B2
B13
B14
B16
B21
- Analizar e incorporar de forma crítica as cuestións máis relevantes da sociedade actual que afectan á educación familiar e escolar: impacto social e educativo das linguaxes audiovisuais e das pantallas.
saber
saber facer
A7
A12
B1
B6
B9
B15
Universidade de Vigo            | Rectorado | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | España | Tlf: +34 986 812 000