CONTIDOS XERAIS Dado o carácter multidisciplinar desta materia e a transversalidade que require, establécense varios bloques de traballo. Impartiranse contidos teórico-prácticos relacionados e en continuo diálogo co proxecto final, ao redor dun proxecto de arte múltiple seriado.
CONTIDO TEMÁTICO. Características da arte múltiple contemporáneo: Multiplicación - variación - repetición - transformación. Confluencia e integración de disciplinas. *Hibridación. Métodos relacionados coa elaboración de obra *reproducible: Imaxe analóxica e dixital; Técnicas gráficas tradicionais, experimentais, industriais, mixtas; Fotografía; Ilustración; Deseño gráfico. Do gravado de ilustración ao proxecto seriado contemporáneo: o Libro de Artista, Foto Libro e/ou Cartafol editado . Ámbitos de difusión e consumo da obra múltiple hoxe: mercado, edición, centros de difusión, certames, feiras, internet… CONTIDO DO PROXECTO. Arte múltiple: Proxecto gráfico seriado; Libro de Artista. Concepto / idea: narración, códigos visuais, función *comunicativa, colección, arquivo, o concepto libro... Formato: dimensións, relación do todo e os seus partes, obras independentes ou unidas, número de pezas... Estrutura: *fragmentación, *secuencialidad, ritmo, bucle, transversalidade... Procesos: Técnicas de reprodución, técnicas gráficas tradicionais (*xilografía, *calcografía, *serigrafía, técnicas *aditivas...), procesos dixitais, fotografía... Materiais: papeis, outros soportes. Presentación: cartafol, caixa, libro (portada, tapa, cubertas, solapas, contraportada, gardas...), créditos, ficha técnica. Investigación paralela. Procura de referentes. Lectura de textos. Presentación do proxecto.
*I. GRAVADO E *ESTAMPACIÓN
*I.1. PROXECTO E MEDIO. Elección do proceso técnico máis adecuado á idea de *pre-proxecto. Combinación de procesos. Experimentación. Matriz evolutiva. Ferro perdido. Recursos de *estampación (viscosidade de tintas, cores, rodetes, *collage...). Relacións de permeabilidade entre procesos tradicionais e dixitais. *I.2. GRÁFICA E *SERIACIÓN. Repetición / transformación. Da estampa á páxina. *I.3. SOPORTE. Papeis, teas, outros. *I.4. PRESENTACIÓN. Cartafoles, Libro manual ou dixital.
*II. DESEÑO *GÁFICO / EDITORIAL. *MAQUETACIÓN
*II.1. A TIPOGRAFÍA: tipos, estilos, tamaños… *II.2. *MAQUETACIÓN BÁSICA: Composición na páxina: organización, xerarquía visual, *codificación, relacións entre texto e imaxe. *II.3. A *RETÍCULA. Partes dunha *retícula, definición da *retícula, marxes. *II.4. PARTES DUN LIBRO. A páxina, a dobre páxina e o todo. *II.5. ENCADERNACIÓN. Tipoloxía da encadernación.
*III. DEBUXO E ILUSTRACIÓN
*III.1. O DEBUXO COMO MEDIO TRANSVERSAL A TODAS As DISCIPLINAS. *III.2. GRAVADO E ILUSTRACIÓN. *III.3. CADERNOS DE CAMPO. *III.4. *FANZINE E CÓMIC.
*IV. FOTOGRAFÍA
*IV.1. CONCEPTOS, CREATIVIDADE E MODOS DE EXPRESIÓN NA FOTOGRAFÍA. *IV.2. A IMAXE ANALÓXICA E DIXITAL. Recursos de manipulación e transformación. *IV.3. *INPUT DA IMAXE DIXITAL. *Escaneado. Resolucións de entrada en relación cos formatos e dimensións finais. *V.4. PRODUCIÓN. Impresoras dixitais e soportes adecuados.
*V. *INTERDISCIPLINARIEDAD
*V.1. COMBINACIÓN DE PROCESOS. MESTIZAXE: Xustificación. Adecuación entre concepto e medio. *V.2. *DESDIBUJAMIENTO DAS DISCIPLINAS: Arte / Comunicación. Deseño / Arte. Imaxe dixital / Imaxe tradicional. O Libro de Artista como proxecto mixto. *V.3. PRODUCIÓN. Relación entre idea e soporte.
Universidade de Vigo
|
Reitoría |
Campus Universitario |
C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) |
España |
Tlf: +34 986 812 000