Os traballos terán as seguintes condicións (escoller entre unha destas opcións, tendo en conta que haberá un número máximo de posibles alumnos en cada modalidade) e terá carácter voluntario: a) Elaboración de forma individual dun protocolo de aplicación dos ultrasóns ou das distintas correntes vistas na materia en determinados casos clínicos e a proposta do profesor. Varias persoas traballarán sobre o mesmo caso clínico de forma individual. Cada alumno elaborará o protocolo de aplicación de forma esquemática, máximo de 2 caras de folio (condicións de presentación do texto escrito: letra Arial, tamaño 10, interliñado a 1,5). O devandito esquema terá que conter, polo menos, os seguintes apartados: patoloxía a tratar (ou caso clínico); modalidade terapéutica coa que se trate a devandita patoloxía (corrente ou ultrasón elixida polo alumno); obxectivos do tratamento; colocación do paciente; localización e fixación dos electrodos, no caso de corrente, ou área de aplicación do cabezal do ultrasón; dose; tempo de tratamento; outros métodos de tratamento que se poderían empregar no citado caso e o porqué (dentro dos vistos nas outras materias da área de Fisioterapia pertencentes aos dous primeiros cursos do grao); e outras consideracións ao caso. Esta modalidade de traballo implicará unha exposición en pequeno grupo, conformado por todos aqueles que traballaron sobre o mesmo protocolo clínico. Cada alumno deberá entregar ao inicio do seminario un esquema deste de non máis de dous folios por unha cara ao resto dos presentes no seminario. A primeira media hora dedicarase a analizar individualmente os esquemas do resto dos compañeiros, anotando os puntos en desacordo con cada un. Esta valoración entregaráselle ao profesor. A segunda media hora farase o mesmo traballo, pero por parellas, sinalando entre os dous aqueles puntos débiles a destacar nos traballos. Ningunha parella valorará os seus traballos. O resto do tempo do seminario empregarase para sintetizar entre todos, alumnos e profesor, os puntos fortes dos protocolos, así como os débiles e/ou erros vistos anteriormente de forma individual e por parellas, e onde cada un poderá dar as explicacións oportunas sobre as súas seleccións ao desenvolver o protocolo presentado. Para finalizar, cada un sinalará os tres protocolos que lle pareceron máis apropiados. b) Elaboración dun traballo sobre un determinado apartado dos apuntamentos consistente en: corrección-ampliación dos propios apuntamentos da materia, elaboración de 5 preguntas para o exame teórico (preguntas de relacionar para a modalidade de resposta curta ou, en caso de ser elixida a modalidade tipo test, preguntas para o mesmo) e unha busca bibliográfica (en bases de datos) de artigos de revistas científicas que traten sobre os contidos sobre os que versan os apuntamentos. c) Elaboración en grupo, de 2 ou 3 persoas, dun traballo de ampliación sobre unha das modalidades de correntes ou ultrasóns que compoñen o temario da materia, a elaboración de 10 preguntas para o exame teórico segundo se indicase no apartado a) e a realización dun vídeo didáctico que demostre a aplicación desa modalidade terapéutica nun suposto clínico. A finais do mes de marzo estableceranse os prazos de entrega e/ou exposición da modalidade de traballo elixida previamente por cada alumno. A partir desta data ninguén máis poderá anotarse á realización dun traballo.
Titoría en grupo
As titorías en grupo están conformadas por dúas horas dedicadas a, a xeito de repaso, expoñer e esclarecer a todos as principais dúbidas presentadas por cada alumno nas titorías xenéricas, tanto da parte teórica coma práctica, así como a facilitar a preparación da materia ante os exames. Unha destas horas farase a mediados do semestre e, a segunda hora, ao final deste. Na primeira hora de titoría en grupo, a de mediados do semestre, dedicarase, ademais, a explicar as condicións de elaboración dos seminarios e traballos.
Prácticas de laboratorio
Nas prácticas seguirase unha metodoloxía demostrativa cunha análise razoada de casos prácticos. O profesor propoñerá casos clínicos específicos, para situar as aplicacións, casos que se tratarán coas distintas correntes que se vaian vendo na teoría, ou con ultrasóns terapéuticos, e mediante o seguimento dun protocolo de aplicación específico. Serán, polo tanto, prácticas guiadas e buscarase a integración dos coñecementos teóricos na práctica mediante o uso de casos clínicos. Todos os casos se presentarán nunhas fichas de prácticas. O modelo para estas fichas poderase encontrar na plataforma de ensino virtual faiTIC (http://faitic.uvigo.es/) ou na páxina web do profesor (http://webs.uvigo.es/gfuentes). Estas recollerán esquematicamente os seguintes apartados: patoloxía; tipo de corrente ou ultrasón empregados; obxectivos do tratamento; colocación do paciente; localización e fixación dos eléctrodos ou lugar de aplicación do cabezal do ultrasón; dose; tempo de tratamento; consideracións e contraindicacións máis relevantes no caso. As fichas iranse cubrindo con cada práctica de forma voluntaria por parte dos alumnos. En caso de que o alumno queira que o profesor lle revise as fichas que vai cubrindo debe presentarllas ao profesor o próximo día de prácticas que se teña para que este lle aclare erros e dúbidas. O conxunto das devanditas fichas de prácticas pódelle axudar ao alumno a superar a parte práctica da materia, pois conformarán os casos que compoñerán o exame práctico. As prácticas de laboratorio faranse por grupo no laboratorio pertinente da Escola de Fisioterapia de Pontevedra.
Actividades introdutorias
A primeira hora do curso académico nesta materia dedicarase a transmitir os obxectivos desta, detallar os contidos sobre os que se traballará e como se fará, e aclarar os criterios de avaliación a seguir.
Sesión maxistral
Nas clases teóricas combinarase a lección maxistral con clases teórico-participativas onde se fomente e se motive a participación activa do alumnado, xunto co estudo de casos (con documentación escrita e/ou audiovisual que o alumnado deberá ler previamente). Emprego de forma xenérica de medios audiovisuais, fundamentalmente ordenador persoal e proxector de vídeo, así como doutros medios materiais dispoñibles habitualmente para desenvolver a materia nas aulas, como o encerado e os xices. Entregaránselle ao alumnado, a través da plataforma de ensino virtual faiTIC (http://faitic.uvigo.es/) ou da páxina web do profesor (http://webs.uvigo.es/gfuentes), as presentacións en powerpoint que se empregará nas clases, así como outro tipo de documentación, ben de cara a preparar as clases, ben para ampliar información mediante, por exemplo, exames previos, modelos de protocolos ou traballos de anos anteriores, apuntamentos do profesor... A teoría impartirase na aula correspondente ao 2º curso da Escola de Fisioterapia de Pontevedra.
Universidade de Vigo
|
Reitoría |
Campus Universitario |
C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) |
España |
Tlf: +34 986 812 000