Guia docente 2010_11
Facultade de Fisioterapia
Grao en Fisioterapia
 Materias
  Fisioterapia na discapacidade e dependencia
   Competencias de materia
Resultados previstos na materia Tipoloxía Resultados de Formación e Aprendizaxe
3D Coñecer e comprender os factores que inflúen sobre o crecemento e desenvolvemento humanos ao longo de toda a vida.
saber
A1
7D Coñecer e comprender as bases físicas dos distintos axentes físicos e as súas aplicacións en Fisioterapia.
saber
A2
9D Coñecer e comprender a aplicación dos principios ergonómicos e antropométricos.
saber
A5
14D Coñecer e comprender os conceptos de exploración física, valoración, diagnóstico e prognóstico; as bases teóricas das valoracións, test e comprobacións funcionais, a avaliación científica da súa utilidade e efectividade, así como as etapas e recursos do proceso de intervención de fisioterapia.
saber
A6
15D Coñecer e comprender os aspectos xerais da patoloxía de etioloxía endóxena e esóxena relacionada coa fisioterapia de todos os aparatos e sistemas cos seus tratamentos médicos, cirúrxicos, fisioterapéuticos e ortopédicos.
saber
A1
A3
16D Coñecer e comprender os cambios estruturais, fisiolóxicos, funcionais e de conduta que se producen como consecuencia da intervención da Fisioterapia.
saber
A3
18D Coñecer e comprender os procedementos fisioterapéuticos xerais e os derivados doutros axentes físicos.
saber
A3
19D Coñecer e comprender os procedementos fisioterapéuticos baseados en métodos e técnicas específicos de actuacións fisioterapéuticas a aplicar nas diferentes patoloxías de todos os aparatos e sistemas, e en todas as especialidades de medicina e cirurxía, así como na promoción e conservación da saúde, e na prevención da enfermidade. Tales métodos están referidos, entre outros: aos procesos neurolóxicos; do aparato locomotor (terapias manuais, terapias manipulativas articulares, osteopatía e quiropraxe); do aparato respiratorio; do sistema cardiocirculatorio; ás alteracións da estática e a dinámica; aos métodos específicos ortopédicos; e ás técnicas terapéuticas reflexas, alternativas ou complementarias afíns ao campo de competencia da Fisioterapia.
saber
A3
20D Adquisición de vocabulario propio no campo da Fisioterapia.
saber
A19
21D Adquirir formación científica básica en investigación.
saber
A15
22D Coñecer e comprender as teorías que sustentan a capacidade de resolución de problemas e o razoamento clínico.
saber
A5
A6
A7
A9
2P3 Identificar os datos e describir as alteracións, limitacións funcionais e minusvalías encontradas, reais e potenciais.
saber facer
A4
A5
2P4 Rexistrar de forma sistemática os datos significativos da información recollida e expresalos de forma correcta na Historia clínica da Fisioterapia.
saber facer
A4
A5
3P Determinar o diagnóstico da Fisioterapia de acordo coas normas recoñecidas internacionalmente e cos instrumentos de validación internacionais. Esta competencia inclúe xerarquizar as necesidades do paciente/usuario para atender con prioridade aquelas que máis comprometan o proceso de recuperación.
saber facer
A4
A6
4P Deseñar o Plan de intervención de Fisioterapia. Elaborar un Plan específico de intervención de Fisioterapia empregando habilidades de resolución de problemas e razoamento clínico en consonancia cos recursos dispoñibles; formulando os obxectivos de intervención co usuario e, se é o caso, coas persoas significativas do seu ámbito, recollendo as súas expectativas respecto á atención; seleccionando os protocolos ou procedementos máis adecuados á atención planificada, atendendo a criterios de adecuación, validez e eficiencia.
saber facer
A4
A7
5P1 Establecer e aplicar os medios físicos terapéuticos nos tratamentos que se presten aos usuarios de todas as especialidades de medicina e cirurxía onde sexa necesaria a aplicación dos mencionados medios.
saber facer
A4
A8
5P2 Deseñar e aplicar exercicios terapéuticos, con métodos especiais, para as enfermidades e lesións cardiorrespiratorias, ortopédicas, traumatolóxicas, pediátricas, reumatolóxicas, xeriártricas, neurolóxicas, neumolóxicas, deportivas, así como para as alteracións do raque, a incontinencia urinaria e fecal e os exercicios maternais pre e postparto.
saber facer
A4
A8
5P3 Deseñar e aplicar os procedementos de cinesiterapia, mobilización, manipulación, masoterapia, terapia manual, osteopatía, quiropraxe e demais técnicas manuais.
saber facer
A4
A8
5P4 Deseñar e aplicar as distintas modalidades de electroterapia, termoterapia e crioterapia, fotototerapia, ultrasonoterapia, vibroterapia, magnetoterapia, ergoterapia e presoterapia.
saber facer
A4
A8
5P10 Establecer o plan de pautas a seguir durante o tratamento.
saber facer
A4
A8
9P Intervir nos ámbitos de promoción da saúde e prevención da enfermidade.
saber facer
A4
A11
A12
A16
11P Incorporar á cultura profesional os principios éticos e legais da profesión.
saber facer
A4
A14
12P Incorporar a investigación científica e a práctica baseada na evidencia como cultura profesional.
saber facer
A4
A15
15P Aplicar os mecanismos de garantía de calidade na práctica da Fisioterapia, axustándose aos criterios, indicadores e estándares de calidade recoñecidos e validados para a boa práctica profesional.
saber facer
A4
A15
A18
16P Afrontar o estrés, o que supón ter capacidade para controlarse a si mesmo e controlar o ámbito en situacións de tensión.
saber facer
Saber estar / ser
A4
18P Motivar a outros. O que supón ter a capacidade de xerar nos demais o desexo de participar activamente e con ilusión en calquera proxecto ou tarefa.
saber facer
Saber estar / ser
A4
A13
A18
19P Aplicar os principios ergonómicos ou de hixiene postural no desenvolvemento da súa actividade.
saber facer
A2
A4
1A Traballar con responsabilidade.
Saber estar / ser
A17
B23
2A Manter unha actitude de aprendizaxe e mellora.
Saber estar / ser
A17
B24
3A Manifestar respecto, valoración e sensibilidade ante o traballo dos demais.
Saber estar / ser
A13
B25
5A Manifestar discreción.
Saber estar / ser
A14
B27
6A Mostrar a súa orientación ao paciente/usuario.
Saber estar / ser
A14
A19
B28
7A Axustarse aos límites da súa competencia profesional.
Saber estar / ser
A14
B29
8A Desenvolver a capacidade para organizar e dirixir.
Saber estar / ser
A18
B30
1TI Comunicación oral e escrita nas linguas cooficiais da Comunidade Autónoma.
saber facer
B1
2TI Capacidade de análise e síntese.
saber facer
B2
3TI Capacidade de organización e planificación.
saber facer
B3
4TI Capacidade de xestión da información.
saber facer
B4
5TI Resolución de problemas.
saber facer
B5
6TI Toma de decisións.
saber facer
B6
7TI Coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudo.
saber
B7
1TP Compromiso ético.
Saber estar / ser
B9
2TP Traballo en equipo.
saber facer
B10
3TP Habilidades nas relacións interpersonales.
saber facer
B11
4TP Razoamento crítico.
saber facer
B12
5TP Recoñecemento da diversidade e a multiculturalidade.
Saber estar / ser
B13
1TS Aprendizaxe autónoma.
saber facer
B15
2TS Motivación por a calidade.
Saber estar / ser
B16
3TS Adaptación a novas situacións.
saber facer
B17
4TS Creatividade.
saber facer
B18
5TS Iniciativa e espírito emprendedor.
Saber estar / ser
B19
6TS Liderado.
Saber estar / ser
B20
Universidade de Vigo            | Reitoría | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | España | Tlf: +34 986 812 000