Guia docente 2010_11
Facultade de Fisioterapia
Grao en Fisioterapia
 Materias
  Fisioterapia en deporte e en actividade física
   Competencias de materia
Resultados previstos na materia Tipoloxía Resultados de Formación e Aprendizaxe
6D Coñecer e comprender os principios e teorías da física, a biomecánica, a cinesioloxía e a ergonomía, aplicables á Fisioterapia.
saber
A2
14D Coñecer e comprender os conceptos de exploración física, valoración, diagnóstico e prognóstico, as bases teóricas das valoracións, test e comprobacións funcionais, a avaliación científica da súa utilidade e efectividade, así como as etapas e recursos do proceso de intervención de Fisioterapia.
saber
A6
15D Coñecer e comprender os aspectos xerais da patoloxía de etioloxía endóxena e esóxena relacionada coa Fisioterapia de todos os aparatos e sistemas cos seus tratamentos médicos, cirúrxicos, fisioterapéuticos e ortopédicos.
saber
A1
A3
16D Coñecer e comprender os cambios estruturais, fisiolóxicos, funcionais e de conduta que se producen como consecuencia da intervención da Fisioterapia.
saber
A3
18D Coñecer e comprender os procedementos fisioterapéuticos xerais e os derivados doutros axentes físicos.
saber
A3
22D Coñecer e comprender as teorías que sustentan a capacidade de resolución de problemas e o razoamento clínico.
saber
A5
A6
A7
A9
2P Valorar o estado funcional do paciente/usuario, considerando os aspectos físicos, psicolóxicos e sociais.
saber
A4
A5
3P Determinar o diagnóstico de Fisioterapia de acordo coas normas recoñecidas internacionalmente e cos instrumentos de validación internacionais. Esta competencia inclúe xerarquizar as necesidades do paciente/usuario para atender con prioridade aquelas que máis comprometan ao proceso de recuperación.
saber
A4
A6
4P Deseñar o Plan de intervención de Fisioterapia. Elaborar un plan específico de intervención de Fisioterapia empregando habilidades de resolución de problemas e razoamento clínico: en consonancia cos recursos dispoñibles, formulando os obxectivos de intervención co usuario e, se é o caso, coas persoas significativas do seu.
saber
A4
A7
5P Executar, dirixir e coordinar, o Plan de intervención de Fisioterapia, atendendo ao principio da individualidade do usuario e utilizando as ferramentas terapéuticas propias da Fisioterapia, é dicir, o conxunto de métodos, procedementos, actuacións e técnicas que mediante a aplicación dos medios físicos: curan, recuperan, habilitan, rehabilitan, adaptan e readaptan ás persoas con deficiencias, limitacións funcionais e minusvalías, preveñen as enfermidades e promoven a saúde das persoas que queren manter un nivel óptimo de saúde.
saber
saber facer
A4
A8
9P Intervir nos ámbitos de promoción da saúde e prevención da enfermidade.
saber
saber facer
A4
A11
A12
A16
11P Incorporar á cultura profesional os principios éticos e legais da profesión.
saber facer
Saber estar / ser
A4
A14
12P Incorporar a investigación científica e a práctica baseada na evidencia como cultura profesional.
saber
saber facer
A4
A15
13P Analizar criticamente os métodos, protocolos e tratamentos da atención en Fisioterapia e velar porque estes se adecúen á evolución do saber científico.
saber
saber facer
A4
A15
15P Aplicar os mecanismos de garantía de calidade na práctica da Fisioterapia, axustándose aos criterios, indicadores e estándares de calidade recoñecidos e validados para a boa práctica profesional.
saber facer
A4
A15
A18
18P Motivar a outros. O que supón ter a capacidade de xerar nos demais o desexo de participar activamente e con ilusión en calquera proxecto ou tarefa.
saber facer
Saber estar / ser
A4
A13
A18
19P Aplicar os principios ergonómicos ou de hixiene postural no desenvolvemento da súa actividade.
saber
saber facer
A2
A4
1A Traballar con responsabilidade.
saber facer
Saber estar / ser
A17
2A Manter unha actitude de aprendizaxe e mellora.
Saber estar / ser
A17
3A Manifestar respecto, valoración e sensibilidade ante o traballo dos demais.
saber facer
Saber estar / ser
A13
5A Manifestar discreción.
Saber estar / ser
A14
6A Mostrar a súa orientación ao paciente/usuario.
saber facer
A14
A19
7A Axustarse aos límites da súa competencia profesional.
Saber estar / ser
A14
8A Desenvolver a capacidade para organizar e dirixir.
saber facer
A18
1TI Comunicación oral e escrita nas linguas cooficiais da Comunidade Autónoma.
saber facer
Saber estar / ser
B1
2TI Capacidade de análise e síntese.
saber facer
B2
3TI Capacidade de organización e planificación.
saber facer
B3
4TI Capacidade de xestión da información.
saber facer
B4
5TI Resolución de problemas.
saber facer
B5
6TI Toma de decisións.
saber facer
B6
7TI Coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudo.
saber facer
B7
1TP Compromiso ético.
Saber estar / ser
B9
2TP Traballo en equipo.
saber facer
B10
3TP Habilidades nas relacións interpersoais.
saber facer
B11
4TP Razoamento crítico.
saber facer
B12
5TP Recoñecemento da diversidade e a multiculturalidade.
Saber estar / ser
B13
1TS Aprendizaxe autónoma.
saber facer
B15
2TS Motivación por a calidade.
Saber estar / ser
B16
3TS Adaptación a novas situacións.
saber facer
B17
4TS Creatividade.
saber facer
B18
5TS Iniciativa e espírito emprendedor.
Saber estar / ser
B19
6TS Liderado.
Saber estar / ser
B20
Universidade de Vigo            | Reitoría | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | España | Tlf: +34 986 812 000