Guia docente 2023_24
Facultad de Ciencias de la Educación y del Deporte
Grao en Educación Primaria
 Materias
  Psicoloxía: Psicoloxía da educación: Procesos de aprendizaxe escolar
   Contidos
Tema Subtema
Paradigmas e concepcións teóricas sobre a
aprendizaxe e a aprendizaxe escolar
Contribucións do condutismo á explicación dos procesos de aprendizaxe.
Aprendizaxe por observación: a teoría social cognitiva.
Aportacións do procesamento da información
A teoría sociocultural de Vygotski.
A teoría de Bruner e a construción do coñecemento
A teoría da aprendizaxe significativa de Ausubel.
A concepción construtivista da aprendizaxe escolar.
Contextos e factores condicionantes da
aprendizaxe na idade escolar
Ámbitos educativos nas sociedades desenvolvidas.
O contexto familiar. Funcións psicolóxicas e educadoras da familia.
A interacción familia-escola. Programas de formación de pais.
O contexto escolar. Características das prácticas educativas escolares.
Factores persoais, contextuales e relacionales que favorecen a apredizaxe na escola.
O profesor/a: elemento crave da aprendizaxe dos alumnos/as.
O alumno/a: axente, protagonista e responsable da aprendizaxe.
Os contidos.
Outros ámbitos educativos. Os mass media como instrumentos educativos.
Procesos e estratexias de aprendizaxe no ámbito escolar Natureza, estrutura e formulacións teóricas sobre a intelixencia.
Procesos e estratexias cognitivas e metacognitivas. Implicacións na aprendizaxe escolar.
Avaliación e mellora das habilidades cognitivas.
Procesos afectivos e motivación académica na idade escolar Autoconcepto: formación e relación co rendemento académico.
Emocións e aprendizaxe escolar.
A motivación do estudante e a aprendizaxe escolar. Estrategias motivacionles.
Interacción alumno-alumno e profesor-alumno na educación primaria Estilos de ensino e efectividade docente.
Relaciones profesor-alumno:representacións, expectativas e interacción.
A mediación instrucional. Interación entre alumnos e aprendizaxe escolar.
Contexto familiar,Tics e aprendizaxe escolar O uso dos Tics e a aprendizaxe escolar.
O uso dos Tics e a instrución.
Métodos e procedementos de investigación en Psicoloxía da Educación Importancia da investigación nesta disciplina.
Métodos de investigación
Técnicas de investigación
Universidade de Vigo            | Rectorado | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | España | Tlf: +34 986 812 000