Guia docente 2019_20
E. U. de Estudos Empresariais
Grao en Comercio
 Materias
  Economía: Microeconomía
   Contidos
Tema Subtema







I. Introdución













Tema 1. Pensar como un economista: conceptos básicos. Escaseza. Economía. Racionalidad. Eficiencia e equidad. Custo de oportunidade. Análise marxinal. Modelos económicos. Microeconomía e macroeconomía. O mercado. Variables económicas.
II. A conduta de os consumidores
Tema 2. Funcionamento de os mercados: elementos básicos de oferta e demanda. A curva de oferta, a curva de demanda e desprazamentos. Equilibrio e mecanismo de o mercado. A elasticidad. Efectos de a intervención de o Estado: controis de prezos e impostos.
Tema 3. Os gustos, u orzamento e a elección de o consumidor. As cestas. Os gustos, a curva de indiferenza e a relación marxinal de sustitución. A restricción orzamentaria e as variacións de prezos e renda. A elección. De a demanda individual a a demanda de mercado
III. A conduta de a empresa Tema 4. A produción: tecnoloxía e rendementos de escala. A función de produción. Produto medio e marxinal. Lei de rendementos marxinais decrecentes. Descrición de os rendementos de escala.
Tema 5. Os custos de produción. Custo económico e custo contable. Custo de oportunidade. Custos irrecuperables. Custos fixos e variables. De a función de produción a a curva de custo total,custo fixo e variable. Custo medio e marxinal. O custo a longo prazo e a elección de a combinación de factores que minimizan custos (recta isocoste, isocuanta e relación técnica de sustitución, elección). Decisións de produción.
Tema 6. Maximización de beneficios e oferta competitiva. Ingreso total e beneficio. Ingreso marxinal, custo marxinal e maximización de beneficios. A curva de custo marxinal e a decisión de oferta de a empresa competitiva. Curva de oferta de a empresa en competencia perfecta a curto e longo prazo. Equilibrio competitivo a longo prazo. Curva de oferta de a industria.
Excedente de o consumidor e de o productor.
IV. Competencia imperfecta e fallos de o mercado Tema 7. O poder de mercado. Monopolio natural e barreiras a a entrada. Decisións de produción e prezos. O ingreso e a maximización de os beneficios. O custo de o monopolio en términos de benestar. Oligopolio e competencia monopolística.
Tema 8. Externalidades, bens públicos e información asimétrica. Externalidades e ineficiencia de o mercado. Bens públicos fronte a outros bens. O problema de o parásito.
Universidade de Vigo            | Reitoría | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | España | Tlf: +34 986 812 000